نرم افزار حسابداری و خدمات پس از فروش

همه چیز درباره نرم افزارهای مالی و حسابداری و همچنین نرم افزارهای مدیریت و ارتباط با مشتری

  • ۰
  • ۰

 

در دعوای حقوقی اپل و اپیک برای متوقف ‌کردن کار این گسترش‌دهنده در نرم‌افزار استور، خبری از ادامه‌ی تکثیر فورتنایت در برنامه استور وجود ندارد.

به‌لحاظ می رسد در دادگاه اپیک و اپل، احوال به نفع فورتنایت پیش نمی‌رود و این نرم افزار دوستداشتنی در نرم افزار استور فعالیتیش را بدین زودی از راز نمی‌گیرد. روز آدینه ۹ اکتبر (۱۸ مهر)، حاکم تراس راجرز، حکم مقدماتی اپیک مبنی ‌بر ناچار کردن اپل به ادامه‌ی عمل فورتنایت در اپلیکیشن استور را رد کرد؛ یعنی فورتنایت تا آخر فیض‌ی آخری دادگاه در سال آتی همچنان در برنامه‌ استور مسدود باقی می ماند.

 

تصمیم اخیر دادگاه حوزه‌‌ی شمالی کالیفرنیا تعجب‌برانگیز وجود ندارد؛ چراکه حکم کننده قبلا و در ماه آگوست گفته بود رغبت ندارد در جریان این پرونده‌، کوپرتینویی‌ها را بدون چاره به ادامه‌ی عمل فورتنایت در پلتفرمشان نماید. حکم دهنده راجرز این نظر را دارد اپیک آگاهانه ضوابط برنامه استور را تحت پا نهاده میباشد. اپیک تا تصمیم آخری دادگاه نمی‌تواند بازی جدیدی به پلتفرم نرم‌افزار‌محور اپل بیفزاید؛ ولی این بسط‌دهنده با حذف سیستم‌ پرداختی خودش می تواند به دعوای حقوقی با اپل انتها دهد.

اما، حکم کننده راجرز از اپل خواست اکانت گسترش‌دهنده‌ی اپیک در نرم‌افزار استور را نگه داراست. از دید حکم دهنده دادگاه، رأی صادرشده تا بازه زمانی تصمیم پایانی برای هر دو کمپانی عادلانه میباشد.

 

درباره‌ی فورتنایت، تغییری در رأی اول‌ی دادگاه شکل نگرفته میباشد. دادگاه شم یوزرها برای عدم ادامه‌ی عمل فورتنایت در نرم‌افزار استور را شعور می‌نماید؛ خصوصا در حین سرایت کووید 19 که پلتفرم‌ها امن میباشند. پایبندی به مقررات ذکرشده در قرارداد یا این که حل ‌کردن تضارب‌های ایجادشده میان دو کسب‌وکار با فرآیند معمولی حقوقی به نفع کلیه میباشد.

مالیات شرکت های جدید

چندی قبل اپیک بازی فورتنایت را با سیستم پرداختی خودش به‌روزرسانی کرد؛ چیزی که بر خلاف مقررات اپلیکیشن استور بود. مبنی بر این ضوابط، بسط‌دهندگان می بایست برای اپ‌های مبلغی‌شان از سیستم‌ پرداختی نرم افزار استور به کار گیری و بابت هر پرداخت استفاده کننده، ۳۰ درصد کارمزد به اپل پرداخت نمایند. بااین‌درحال حاضر اپیک تصمیم گرفت مقررات اپلیکیشن استور را بدور بزند تا کارمزدی بدین پلتفرم پرداخت نکند.

 

به این ترتیب دعوای حقوقی دو کمپانی صورت گرفت و ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد)، فورتنایت از برنامه استور حذف شد. چهار روز بعد از آن، اپیک بر ملا کرد که اپل گسترش‌دهنده‌ی این اپلیکیشن را تهدید نموده است که حسابش را از این پلتفرم حذف می‌نماید تا نتواند بازی‌های جدیدی برای آی‌وی‌اس و مک عرضه نماید. ۲۴ آگوست (۳ شهریور)، دادگاه به نفع گسترش‌دهنده‌ی اپیک رأی اعطا کرد تا اکانت گسترش‌دهنده‌اش از نرم افزار استور حذف نشود؛ البته جواز ادامه‌ی کار فورتنایت را صادر نکرد.

 

کوپرتینویی‌ها در برخورد به تصمیم اخیر دادگاه در بیانیه‌ای ضمن سپاس گفتند:

 

با پیروی کلیه گسترش‌دهندگان از مقررات نرم افزار استور، این پلتفرم به مکانی امن و مطمئن برای کاربرانش تبدیل می شود. خوشحالیم دادگاه این زمینه را شعور نموده است که اقدامات اپیک به ضرروزیان یوزرها اپلیکیشن استور مجموع میشد و این گسترش‌دهنده با نقض ضوابط ذکرشده در قرارداد، دردسرهایی برای خودش تولید نموده است. اپلیکیشن استور ۱۲ سال به‌تیتر اعجاز‌ی اقتصادی، برای بسط‌دهندگان کوچک و وسیع مجال‌های شغلی تحول‌آفرینی ساخت و ساز می‌نماید.

 

کوپرتینویی‌ها توشه دیگر تأکید کردند که به لطف نرم افزار استور، اپیک توانسته میباشد به پلتفرمی دوستداشتنی برای یوزرها آی‌اواس تبدیل خواهد شد. در وقتی‌که فورتنایت در اپلیکیشن استور ارائه میشد، بیشتراز ۱۳۰ میلیون دانلود در سراسر عالم داشت. به گفته‌ی این موسسه، اپیک گیمز می‌توانست برای افزایش تجربه‌ی بازی فورتنایت از API-های آی‌اواس مانند Metal به کار گیری نماید. ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور)، اپل ذکر کرد که اپیک استارت‌کننده‌ی این دعوای حقوقی بود و در شرایطی که دادگاه به نفع اپل رأی بدهد، ضررهای مالی‌اش را از اپیک اخذ می‌نماید.

 

سخنگوی اپیک در بیانیه‌ای ذکر کرد:

 

اپیک گیمز بابت رأی اخیر دادگاه برای ادامه‌ی عمل آنریل انجین سپاسگزار میباشد. با ارزیابی دادگاه، خدماتمان را برای یوزرها مک و آی‌اواس توسعه و گسترش میدهیم و برای انتها ‌دادن به کردار انحصارطلبانه‌ی اپل کوشش خوا هیم کرد.

 

زد خورد‌های حقوقی اپیک و اپل، گسترش‌دهندگان دیگر نرم افزار استور را ترغیب کرد تا از این زمان برای اعتراض به مقررات این پلتفرم استعمال نمایند؛ حتی بعضا از آن ها ازجمله اسپاتیفای، تایل و مچ گروپ در اعتراض به سیاست‌های اپل به اپیک گیمز ملحق شدند و در ماه سپتامبر، «اتحادیه‌ی عدالت برنامه» را تشکیل دادند. به‌گفته‌یتیم سوئینی، مدیرعامل اپیک، غرض از ساخت و ساز این اتحادیه دفاع از حقوق و دستمزد سازندگان نرم افزار و ساخت رابطه بی واسطه با یوزرها میباشد.

 

دعوای حقوقی اپل و اپیک تا مه سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. راجزر ذکر کرد فصل‌تابستان سال آنگاه، هیئت منصفه در زمینه‌ی این پرونده‌ تصمیم‌گیری و رأی آخری را اعلام می‌نمایند.

منبع : نرم افزار خدمات پس از فروش

  • ۹۹/۰۷/۲۱
  • میثم سلیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی