نرم افزار حسابداری و خدمات پس از فروش

همه چیز درباره نرم افزارهای مالی و حسابداری و همچنین نرم افزارهای مدیریت و ارتباط با مشتری

  • ۰
  • ۰


با یک جستجوی کوچک در ارتباط تعریف و تمجید مدیر و رهبری در وبسایت های متفاوت شاهد تعاریف زیادی می شویم البته در اینجا عملکرد گردیده تا تمجید جامع و جامعی از آن‌ها حضورتان ارائه خواهد شد و به بعضی از خصوصیت های رئیس و همینطور خصوصیت های دارای اهمیت یک رهبر اشاره گردد.

همانگونه که میدانید تفاوت های بخش اعظمی در بین مدیریت و رهبر وجود داراست، از پر رنگ ترین تفاوت آن ها این میباشد که رئیس بر سیستم ها و ساختارها تمرکز داراست در حالی که رهبر روی نیروی انسانی تمرکز داراست در سود رئیس مدام سعی در در اختیار گرفتن دارااست در حالی که رهبر اساس را بر اتکا می‌گذارد انتظارات مشتری و همین رویه موجب گردیده تا نفوذ و دوام امرها و فرامین رهبری در مقایسه با رئیس به مراتب بیشتر میباشد.

رئیس آسمان مشاهده کرد کوتاه‌ برهه زمانی دارااست، رهبر نگاه بلندمدت داراست، همینطور در رئیس بیشتر توان اداری و از بالا به تحت گزینه استعمال قرار میگیرد در حالی که در رهبری تایید رهروان مطرح میباشد و اقتدار بر اساس جاذبه فردی یا این که از تحت به بالا کاربرد دارااست.

رئیس :

روند بکارگیری موءثر و کارآمد منابع مالی، انسانی، تکنولوژی، اطلاعاتی، مواد نخستین و هنگامی از روش POST CORB برای دستیابی به هدف ها سازمانی در راستای نظام ارزشی مقبول جامعه میباشد.

POST CORB دربرگیرنده (نرم افزار ریزیPlanning ، نظم دهی Organizing، جذب و بکارگیری نیروی انسانی Staffing، هدایت و رهبری Directing، هماهنگی Coordinating، گزارش دهی / گزارش گیری Reportingو میزان دارایی بندی Budgeting)

 

فرآیند طرح ریزی:

1- آشنایی موقعیت مو جود.

2- انتخاب حالت مناسب.

3- بررسی SWOT.

4- انتخاب استراتژی.

5- اجرای استراتژی.

6- بررسی حاصل و پروسه طرح ریزی.

 

آشنایی شرایط مو جود:

در اصل همگی شرکت های و سازمان ها بایستی ماموریت یا این که به عبارتی رسالت خویش را معین کنند تا فلسفه وجودی آنان به وضوح پر‌نور شود.

 

انتخاب موقعیت مناسب:

خواسته از انتخاب حالت مناسب که یک کدام از مهم‌ترین اقدامات ما یحتاج و ضروری برای هر کمپانی و سازمان در هر بعد ها اعم از کوچک، میانگین و والا امری دوری ناپذیر است یعنی انتخاب منظره یا این که به عبارتی آرمان هر سازمان که برای 15 تا 20 سال آینده مشخص و معلوم می‌گردد.

 

نظارت SWOT:

SWOT مخفف چهار کلمه و واژه مشمول نقاط قوت Strength، نقاط ضعف Weakness، زمان Opportunity و انذار Threat است و هر مدیری جهت رئیس درست بایستی احاطه بی نقص بر هر چهار گزینه در گروه خویش داشته باشد تا به شایسته ترین طرز سازمان خویش را مدیر کند.

 

گزینش استراتژی:

گزینش استراتژی بسیار دارای اهمیت است، به دلیل آن که با استراتژی سازمان از شرایط مو جود به شرایط مناسب خواهد رسید و مدیر سازمان تصمیم می‌گیرد که از استراتژی تجویزی یعنی استراتژی از پیش طرح ریزی گردیده استعمال کند یا این که از استراتژی توصیفی که بسیار خلاقانه میباشد.

اجرای استراتژی:

جهت اجرای هر چه بهتر استراتژی نیاز به حمایت و پشتیبانی بی نقص مدیر، در حیث دریافت کردن منابع و تجهیزات و همینطور شرکت کردن همیشگی مجریان با تدوین کنندگان استراتژی میباشد.

 

چک حاصل و پروسه طرح ریزی:

به طور طبیعی فارغ از چک هیچ گاه نمی اقتدار به غرض اساسی دست یافت، جهت چک حاصل می اقتدار از ماتریس تحلیل کارداران داخلی (IFE) ، ماتریس چک کارداران فرنگی EFE)) و همینطور ماتریس پاره ای طرح ریزی استراتژیک ( (Quantitative Strategic Planning Matrix) به کارگیری فرمائید.

 

خصوصیت های اساسی یک رئیس:

مهارت های ارتباطی

خود‌با‌وری

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری

قیمت دادن به بقیه افراد

قاطعیت در تصمیم گیری

مسئولیت پذیری

 

 

رهبری :

مراحل ساخت‌و‌ساز رابطه موءثر و علت مند به نحوی که اشخاص با گرایش و گرایش خودشان دست به ایفا امور بزنند. در واقعیت رهبری تابع سلسله مراتب وجود ندارد و رهبران عده ای ریسک پذیر می باشند که پیرو تغییرات می‌باشند.

رهبر با نفوذ در قلب دسته و قدرتی که دارااست، غرض را دنبال می نماید، کلاً برای یک رهبرهدف خیلی اساسی میباشد خیر هزینه ها.

رهبران بضاعت و توان اجرا نفوذ دارا هستند و طوری اخلاق می نمایند که سایرافراد احساس نمایند در صورتی خلاف تمایل آن ها کردار نمایند غالب نمی‌شوند.

 

گونه های توان:

توان رسمی

توان تخصصی

اقتدار تشویق

اقتدار تنبیه

اقتدار کاریزماتیک

اقتدار عرف

اقتدار ارتباطی

اقتدار در راءس کانال بودن

خصوصیت های اصلی یک رهبر:

زرنگ

صحبت رسا و نافذ

الهام نصیب و انرژیک

تمرکز

ابتکارعمل

غلط پذیر و یادگیرنده

راهنمای گزینش نرم‌افزار حسابداری رستوران

هنگامی که نوبت به فعال‌ساز‌ی یک رستوران برنده رسد جنبه های متعددی برای مدیر و حسابداری رستوران پیش رو خواهید داشت. درین مقاله به ذکر پیشنهاد هایی می‌پردازیم که بسیار کارآمدو موءثر میباشد.

 

در هنگام فعال‌ساز‌ی یک رستوران شاید بیشترین اهمیت به پباده سازی و اجزای مسحور کننده دور و بر رستوران داده خواهد شد و حسابداری در جایگاه اهمیت کمتری قرار بگیرد. این در حالیست که بعضی معتقدند حسابداری یک رستوران مهم‌ترین اصل برای فعال‌سازی آن است.حتی در شرایطی‌که شایسته ترین حسابدار شهر را استخدام نمایید گشوده هم بایستی همگی داده ها و سابقه مالی خویش را به طور ظریف و سازمان یافته مراقبت نمائید.خوشبختانه در صورتی‌که شما از یک سیستم حسابداری خوب استعمال فرمایید، بسیار از تسک های حسابداری به طور اتومات اعمال شود.

 

قابل انعطاف افزارهای حسابداری تسک های شبیه را رئیس می نمایند ولی شما تحت عنوان یک رستوران دار میخواهید نیازهای خاص خویش را با به کار گیری از یک سیستم حسابداری رستوران برطرف نمائید.در شرایطی که شما یک رستوران دار زبده و پیش کسوت می باشید، احتمالا یک لیست زمانبر از نیازها مبنی بر تجربه های گذشته خویش خواهید داشت.

 

از آن‌جا که حسابداری، گزارش گیری و مدیر مالیات از مهم ترین وظایف رئیس رستوران میباشد،مطمئنا شما از وقت گذاشتن برای ساخت یک لیست وقت گیر از نیازها و هدف ها خویش برای برنامه حسابداری منفعت مند خواهید شد.

 

 

 

علاوه بر خصوصیت های اساسی حسابداری ، می‌توانید فاکتورهای پایین را نیز در لحاظ بگیرید:

یکپارچگی :

چه نرم افزار ها و نرم افزار های تجاری لبریز کاربردی با اپ حسابداری شما فعالیت خواهد کرد؟ مطلقا یکی نیازهایتان قابلیت اتصال نرم‌افزار حسابداری به سیستم پرداخت (POS)، میباشد.همینطور ممکن میباشد نیاز داشته باشید که اپ ردیابی فرصت کارکرد کارگر و یا این که اپلیکیشن رئیس موجودی خویش را با برنامه حسابداری آیتم به کارگیری ترکیب نمایید.

 

هزینه :

مادامی که کارایی اساسی خیس از صرفه جویی در یک سری صد هزار تومان میباشد، هزینه اهمیت پیدا می نماید.مسلما برای خرید یک سیتم حسابداری رستوران بایستی خصوصیات و تجهیزات قابل انعطاف افزارها به اضافه بها آنها را مقایسه و تحلیل نمائید. به خصوص خصوصیت های لازم در مقایسه با هزینه این خصوصیات.

 

جای :

برخی از قابل انعطاف افزارهای حسابداری فقط برای یک بیزنس و یا این که یک جای خاص در حیث گرفته گردیده است. در‌صورتی‌که قصد توسعه دارید، به طبع نیاز به سیستم حسابداری خواهید داشت که یاروهمدم با تجارت شما رویش و بسط یابد.

نیروی کار :

در صورتی‌که در تجارت خویش چندین کارمند دارید،وظایفی نظیر حقوق، ردیابی مجال کارکرد کارگر، مالیات بر اشتغال و بقیه طرح ریزی ها و زمانبندی ها را نیز در تعیین برنامه حسابداری خویش در لحاظ بگیرید.

 

ردیابی موجودی :

اکثر قابل انعطاف افزارهای حسابداری شالوده عملیات مرتبط با مخارج غامض و توابع موجودی را ندارند.شما نیاز به یافت کردن قابل انعطاف افزاری خواهید داشت که آحاد نیازهای شمارا ساپورت نماید، یا این که تحت عنوان یک اپ غیر وابسته یا این که با یکدست سازی نرم‌افزار حسابداری.

 

گزارش گیری :

قابلیت و امکان گزارش گیری توسعه یافته معمولا دربرگیرنده هزینه مازاد میباشد. در شرایطی‌که شما نیاز دارید که گزارش ظریف صورتهای مالی و میزان دارایی بندی پروژه ها را برای نیازهای خویش یا این که سرمایه گذاران تنظیم نمائید، در حیث داشته باشید که قابلیت و امکان گزارش توسعه یافته را به برنامه حسابداری خویش اضافه فرمائید.

 

مالیات :

بخش اعظمی از قابل انعطاف افزارهای حسابداری به شما قابلیت و امکان افزودن داده ها مالیاتی آپدیت برای فروش و همینطور دستمزد را ارائه میدهند. این قابلیت اکثر زمان ها هزینه بیشتری داراست، البته قادر است قیمت افزودن آن را داشته باشد.

 

رئیس بودجه :

اکثر نرم‌افزار های حسابداری دارنده قابلیت و امکان موجودی نخستین می باشند، ولی ممکن میباشد نیاز به پیگیری میزان دارایی های فیزیکی مانند کامپیوتر، امکانات آشپزخانه و دستگاه های POS سیار و …نیز داشته باشید. در شرایطی‌که بدین قابلیت نیاز دارید، چک فرمایید که آیا اپلیکیشن حسابداری شما می‌تواند این نوع تجهیزات را رئیس نماید یا این که نه.

 

ایستگاه فروشگاهی(POS) :

اکثری از قابل انعطاف افزارهای حسابداری رستوراندستگاه های کارتخوان (POS) سازگار با خویش را ارائه میدهند.این شما می باشید که بایستی تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از یک سیستم POS ثالث استعمال فرمائید و یا این که از یکی دستگاه های کارتخوانی که بوسیله اپ حسابداریتان ارائه میشود استعمال فرمائید.

  • ۰۰/۰۳/۰۴
  • میثم سلیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی