“فروش مشورت کردن محور” بارها و بارها تحت عنوان یک نحوه فروش اثرگذار در کتاب ها متفاوت شرح داده گردیده است.
البته آیا حقیقتا این طرز از فروش مفید میباشد؟
آیا تبدیل فروش از طریق سنتیِ مال محور به مشورت کردن محور کاری سهل و آسان میباشد؟
یک یقین خطا در خصوص فروش متاع محور
بیشتر کارشناسان فروش معتقدند که فروش مال محور آسودهخیس از فروش مشورت محور میباشد. فروشندگان عموما علم محصولی بالایی دارا هستند. البته درین داده ها ردپای معدودرنگی از نرمافزارریزی و استراتژی فروش چشم میگردد، این مسئله خویش به تنهایی میتواند معیار فروش آنهارا تضعیف نماید.
منبع : https://ameblo.jp/statixteam24/entry-12659900619.html
با اینکه فروش فرآورده محور بسیار آسودهخیس میباشد، البته در غایت اثربخشی کمتری داراست.
یک رویه مشورت کردن محور به آغاز یک مکالمه خوب امداد مینماید، اثر قابل قبولی در فروش ساختوساز مینماید، مشتریان نو از روش فروش مشورت کردن محور به کمپانی وارد می شوند و در غایت، سبب به ارتقا وسعت معاملات و تولید یک فروش برنده میگردد.
تفاوت فروش متاع محور و فروش مشورت کردن محور در یک نگاه
راه مشورت محور
راه کالا محور
تمرکز بر روی راه حلهای قابل ارزیابی چهت نیل به مقصود
تمرکز بر روی فروش کالا
کلام در زمینه ی مسائل، خطاها، مزایا و نیازهای مشتریان
حرف راجعبه ویژگی ها مال و امکانها
حق تقدم بخشی منافع دیدهانداز (ساختوساز پول، کاهش هزینهها، سودآوری در دراز بازه زمانی)
حق تقدمبخشی منافع فردی (فروش، تولید پول و غیره)
تمرکز بر روی دیدهانداز برای ساخت و ساز یک مکالمه مهم و کوتاه
سخن بیش تر از حد راجعبه مال
روند ساختوساز یک فروش اثرگذار مشورت کردن محور
یک بحران مهم در فروش این میباشد که در مکالمه با مشتری چه بگویید و به چه سوالاتی جواب دهید.
رئیس مکالمه پیرامون منظره و جواب به سوال ها احتمالی ممکن میباشد در نگاه اولیه خلل به حیث رسد.
روند فروش مشورت کردن محور مشتمل بر پروسه پایین میباشد:
قدم اولیه: تمرکز بر روی 4-2 مزیتی که متاع شما ارائه میدهد (بهبودی که فرآورده ساختوساز مینماید، اتومات کردن فرآیندها، کاهش مجال و هزینه و ارتقا درآمد).
قدم دوم: گردآوری داده ها راجع به مسائل و یا این که بحرانهایی که با امداد هر مزیت قدرتمند به حل آن می باشید.
قدم سوم: برای هر اختلال و بحران، دستکم یک سوالی را یادداشت نمایید که مشتری نسبت به آن نگرانی داراست.
نکاتی راجعبه فروش مشورت کردن تلفنی
نخست خودتان را معرفی نمائید
اسم خویش و اسم شرکتی که در آن سرگرم به فعالیت می باشید را معرفی نمائید. از مشتری بپرسید که آیا مجال قابل قبولی تماس گرفتهاید؟
شرایط ارزشی کمپانی، متاع و خدماتتان را شرح دهید.
از جمله درین مرحله ما می توانیم به مدیریت فروش برای ساخت و ساز یک مجموعه فروش غالبخیس یاری کنیم.
پیش از فروش آخرین بابیان سوالاتی نیازسنجی نمائید.
آیا شما در فروش دوباره و یا این که جذب مشتریان نو مشکلی ندارید؟
آیا نگرانیای درباره ی مجال صرف گردیده برای جذب مشتریان نو ندارید؟
چقدر مطمئن می باشید که کل کارشناسان فروش شما سوالهای صدق را از مشتریان می پرسند؟
آیا شما به یادگیری طریقهای تازه برای ارتقا ترازو فروش عشق و علاقهمند می باشید؟
آیا کارشناسان فروش شما از یک مدرک و یا این که یک کتاب فروش معین استعمال مینمایند؟
مثالی از خطاها رایج مدیران فروش کمپانیهای متعدد
تولید مشتری
یاری به کارشناسان فروش برای پباده سازی فرایند فروش و پرسیدن سوالهای صحیح
رئیس فرایند فروش در مسیر صحیح
کاهش ترازو خروج کارگر فروش از کمپانی
یادگرفتن به نیروهای نو
ارتقا فروش و وصال به هدف ها
ویژگی ها کمپانی و کالا
بسیار اصلی میباشد که در امر ریزه کاری جنس و سرویس ها خویش بتوانیم در حین قابل قبولی سخن کنیم. داشتن زمانبندی و طرح ریزی قبل از مذاکرات، می تواند در ساختوساز یک فروش پیروز موءثر باشد.
در نقطه نهایی میقدرت از مشتری تقاضا داشته باشیم تا یک نشست 20-15 دقیقهای را برای ادامه گفتگوهایمان تهیه کنیم.
در حالتی که شما یکبار در “فروش مشورت محور” دارای تخصص گردید، دیگر نمیخواهید به “فروش فرآورده محور” بازگردید.
فروش مشورت کردن محور فرصت و انرژی بیشتری نیاز داراست اما در مقابل اثر مطلوبی را در ارتقا نرخ برگشت سرمایه میگذارد.
منابع :