نرم افزار حسابداری و خدمات پس از فروش

همه چیز درباره نرم افزارهای مالی و حسابداری و همچنین نرم افزارهای مدیریت و ارتباط با مشتری

  • ۰
  • ۰

 

فرق در میان رئیس مالی CFO و در اختیار گرفتن‌کننده (Controller) چه است؟ و چه عواملی گزینش می‌نمایند که کدام یک از این دو نقش بایستی به گروه مدیر مالی اضافه خواهد شد؟

این دو نقش یعنی در دست گرفتن‌کننده و مدیریت مالی یکسان نیستند و می بایست بگوییم که هیچ کدام هم با حسابدار یک کدام از وجود ندارد.

عبارت «در اختیار گرفتن‌کننده» به گروه‌ای معلوم از وظایف مالی و مدیریتی اشاره داراست. در حالی که رئیس مالی «CFO» به طیف تماماً گوناگون و وسیعی از مسئولیت‌های استراتژیک، فنی و رهبری اشاره می‌نماید.

چه گونه ممکن میباشد نقش در اختیار گرفتن‌کننده و مدیریت مالی با هم غلط گرفته خواهد شد؟

کسب‌وکارهایی با اندازه‌ی معلوم، معمولا‌ً از عنا وین مدیریت مالی (CFO) یا این که در اختیار گرفتن‌کننده (Controller) به مکان هم استعمال می‌نمایند؛ چون نیازهای آن ها سبب می گردد که بعضی از المان‌ها از فهرست مسئولیت‌های این دو نقش را در یک شرح شغل با هم ادغام نمایند.

منبع :

https://faraengine98.blog.ss-blog.jp

دراین‌صورت، ممکن میباشد معلوم نباشد که چه عنوانی مطلوب میباشد. اگرچه این موسسه‌های کوچک‌خیس البته احتمالاً در هم اکنون رویش، این دو نقش را با هم مخلوط می‌نمایند و یک نفر را در هر دو منزلت دارا‌هستند، ولی شرح شغل این دو بسیار متعدد میباشد. ولی آیا یک نفر می تواند هم زمان در هر دوی این نقش‌ها حضور داشته باشد؟

 

در صورتی کسب‌وکار شما به اندازه‌ای دیده‌گیر رویش نماید و نرم افزار‌ای برای ادامه‌ی پرورش داشته باشید، در نقطه‌ی خاصی شما هم به مدیریت مالی (CFO) نیاز پیدا خواهید کرد و هم به یک در دست گرفتن‌کننده (Controller).

این نقطه‌ی بحرانی که نیاز به یک مدیریت مالی (CFO) به وجود میاید، یک در دست گرفتن‌کننده که نصیب‌های محدود و مشخصی از نقش رئیس مالی را انجام می دهد، الزاماً مطلوب این مقام تخصصی وجود ندارد و یا این که حتی ممکن میباشد بضاعت و توان‌های ضروری برای یک مدیریت مالی (CFO) به‌کل‌ معنی را نداشته باشد.

 

در دست گرفتن‌کننده (Controller)

یک در اختیار گرفتن‌کننده‌ی مالی (Controller)، یک حسابدار رشته‌ای میباشد که شکل‌های مالی اکانت مشتریان، میزان دارایی‌بندی، بررسی مالی و دیگر عمل‌های مدیریتی نصیب حسابداری را انجام میدهد.

چه هنگامی کمپانی شما به یک در اختیار گرفتن‌کننده نیاز پیدا می‌نماید؟

مقام در اختیار گرفتن‌کننده یکی‌از پرمسئولیت‌ترین و پرفشارترین مقام‌هاست. این فعالیت در کمپانی‌های با اندازه‌ی میانگین، نسبتاً پردرآمد میباشد. یافتن یک فرد با شایستگی‌های ایده‌آل برای این مقام عمل رنج میباشد.

 

چه یک در اختیار گرفتن‌کننده‌ی داخلی داشته باشید، چه اندازه‌‌ی کمپانی شما آنقدری باشد که برون‌سپاری سرویس ها کنترلگری، توجیه‌پذیرتر باشد؛ داشتن یک در اختیار گرفتن‌کننده به شما یاری می‌نماید که رئیس بیشتری روی کمپانی داشته باشید.

با داشتن یک در اختیار گرفتن‌کننده

کل داده‌های مالی، گزارش‌ها و بررسی‌های ظریف صرفا با یک‌سری کلیک موشواره در دسترس شما خواهد بود.

تثبیت‌های مالی کمپانی‌تان ظریف و به‌روز خواهند بود، بدین ترتیب می توانید تصمیمات تجاری را با داشتن داده ها بی نقص در باب حالت مالی کنونی بگیرید.

کارکشته به پیش‌بینی، تقریب، تهیه و تنظیم و مقصود‌گذاری و انتخاب مقصد بر طبق داده ها حقیقی خواهید بود. در وضعیتی قرار نمی‌گیرید که عملکردتان محدود به عکس العمل به حالت در طول فیس‌دادن‌شان گردد.

با رویش کسب‌وکار، کارمندان بیشتری خواهید داشت و هر عضو گروه به کمپانی یاری می‌نماید که کاراتر و جاری‌خیس کار نماید. در نصیب مالی، به‌خصوص زمانی که به محدوده‌ی ۵۰ تا ۱۰۰ کارمند وارد میشوید، سرویس ها در اختیار گرفتن‌کننده قادر است تلاش را بسیار جاری‌خیس و کاراتر نماید. و از روش در اختیار گرفتن‌کننده شما در دست گرفتن بیشتری روی فعالیت پرسنل درین قسمت به دست میاورید.

در اختیار گرفتن‌کننده‌ی شما همدم با دفتردار و دیگر پرسنل حسابداری عمل می‌نماید و روی آن ها تحلیل داراست. در دست گرفتن‌کننده برای شما ارزیابی مجموع گزارش‌های مالی را مهیا می‌نماید تا به شما در ادراک کاربرد حقیقی وواقعی داده‌های مالی برای ساخت و ساز داده ها در خصوص کسب‌وکارتان یاری دهد.

 

سوای یک در دست گرفتن‌کننده، شما سرگرم مطالعه و ارزیابی ترازنامه‌ها، گزارش منفعت و خسارت و پیش‌بینی‌های مالی می شوید تا ادراک نمائید که چه چیزی را راجع‌به حالت کسب‌وکارتان نشان می دهند.

ولی شما بایستی به آسانی اطلاعاتی را در دسترس داشته باشید که معنای داده‌های مالی و گزارش‌ها را به شما بگویند تا بتوانید بینشی آگاهانه از داده‌های تماماً نظارت‌گردیده برای اداره‌ی کسب‌وکار و تصاحب کردن شایسته ترین تصمیم‌های مالی برای آن به دست آورید.

 

داشتن یک در دست گرفتن‌کننده برای انجام آنالیز مالی برای شما علاوه بر رئیس ظریف مجموع عمل‌های حسابداری کمپانی‌تان، به شما قابلیت میدهد که کسب‌وکارتان را اداره نمایید فارغ از این که خودتان وظایف یک در دست گرفتن‌کننده را انجام دهید.

 

رئیس مالی (CFO)

یک CFO میتواند از طرف کسب‌وکار شما با خزانه‌ها، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، بیمه‌گزاران، متخصصان بها‌گذاری و دیگر متخصصان بیرون از کمپانی فعالیت نماید. CFO ممکن میباشد استراتژی‌هایی هم برای ترکیب و خرید ساخت‌و‌ساز نماید، اپلیکیشن‌ی خروج پباده سازی نماید و همینطور در دیگر حیطههای فوق‌تخصصی مالی و کار‌های رهبری کسب‌وکار فعال باشد.

چه‌گونه مدیریت مالی (CFO) مطلوب را بیابیم؟

با این که یک مدیریت مالی (CFO) بایستی در حسابداری و گزارش‌دهی مالی تحت عنوان مهارت‌های شالوده بسیار حرفه ای باشد، ولی سال ها کارکردن تحت عنوان در دست گرفتن‌کننده نمی‌تواند کسی را مهیا‌ی جایگاهی مانند رئیس مالی (CFO) نماید.

گروه‌ی مهارت‌های یک رئیس مالی (CFO) بسیار بزرگ‌خیس میباشد و بایستی مشتمل بر سوابق‌ای توانا از پیروزی در رهبری باشد به شکلی که بتواند هدف ها استراتژیک تجاری جامع را به طور عالی پیش چیره شود.

  • ۹۹/۱۱/۰۴
  • میثم سلیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی