نرم افزار حسابداری و خدمات پس از فروش

همه چیز درباره نرم افزارهای مالی و حسابداری و همچنین نرم افزارهای مدیریت و ارتباط با مشتری

  • ۰
  • ۰


ERP یا این که به عبارتی ای آر پی، در انگلیسی مخفف عبارت enterprise resource planning و در معنای نرم افزار‌ریزی منابع سازمانی میباشد. ای آر پی در واقع به یک بسته قابل انعطاف‌افزاری یکدست اشاره داراست که برای سازمان‌دهی همگی موضوع‌های اجرایی یک کمپانی تاسیس شده است.

 

در واقع ای آر پی می تواند با به کارگیری از یک رابط کاربری، بخش اعظمی از کارها مرتبط با سرویس ها مشتری، ایجاد، فروش، انبارداری و بقیه نصیب‌ها را مدیر نماید. بخش اعظمی اتصال درگاه به سیستم حسابداری از سیستم‌های ای آر پی، معمولاً در زنجیره تأمین محصول، از آفریننده تا مصرف کننده، می توانند آحاد فرآیند را مدیر و تحلیل نمایند. در واقع به نحوی که با استعمال از اینگونه قابل انعطاف افزارهایی می توانید کمپانی خویش را از یک سازمان بی آلایش به یک سازمان بسیار پیروز تبدیل فرمائید.

 

 

 

ای آر پی چه میباشد؟

ای آر پی ها همانطور که گفتیم، بسته‌های قابل انعطاف افزاری می‌باشند که برای رئیس منابع درست شده‌اند. این قابل انعطاف افزارها عملکردهای بسیار پهناور‌ای دارا‌هستند که به شما اذن میدهند که تک تک فرآیندهایی که در بیزنس شما در هم اکنون صورت دادن می‌باشند را مدیر کرده و بر آن ها آنالیز نمایید. در واقع جامع‌ترین قابل انعطاف افزارهایی که برای اینگونه کارهایی در چنگ دارید، همین ای آر پی ها میباشند. حتی حقیقتاً فرقی نمی‌نماید که حوزه کاری شما دقیقاً چه چیزی باشد؛ در هر شکل می توانید از این بسته‌های قابل انعطاف افزاری برای بهبود کارآیی بیزنس خویش به کارگیری فرمایید.

 

 

مزایای ای آر پی ها چه می باشد؟

گونه های گزارش‌های مالی، به عنوان مثالً موقعیت تصویب پیشنهاد‌ها، حالت فروش، گزارش موجودی وجوه و اشکال دیگر صورتحساب‌ها را از روش این قابل انعطاف افزارها اخذ نمایید. در واقع آحاد گزارش‌هایی که نرم‌افزار حسابداری به شما می دهد را میتوانید یار با آپشن‌های اضافه از ای آر پی ها بگیرید. این گزارش‌ها چیزی بیشتر از داده‌های آماری و یک سری جدول و نمودار می باشند. شما با استعمال از آن ها می توانید کسب و کار خویش را به صورت مؤثری رئیس نمایید.

 

اتوماسیون یا این که به عبارتی مراحل ایفا اتوماتیک امور، به ارتقا فایده‌وری در کسب و کار شما امداد می‌نماید. با به کارگیری از قابل انعطاف افزارهای ای آر پی، میتوانید جریان‌های کاری خویش را خود کار کرده و پروسه اعمال بیشتر امور را سرعت ببخشید.

 

با آنکه بعضی از کمپانی‌ها صرفا از ای آر پی استعمال می‌نمایند، ولی معمولاً کمپانی‌های بلندمرتبه در کنار آن ها، از اپ حسابداری نیز برای مدیر بهتر مالی یاری میگیرند. ای آر پی ها این قابلیت و امکان را دارا‌هستند که به اپلیکیشن حسابداری متصل گردیده و همگی چیز را به صورت خود کار رئیس نمایند. از جملهً اکانت‌های دریافتی، اکانت‌های پرداختی، مدیر نقدی و … براین اساس می توانید معاملات مالی خویش را سریع‌خیس پیگیری نمائید.

 

با استعمال همزمان از برنامه حسابداری و ای آر پی، نیازی وجود ندارد که دو توشه داده‌های خویش را وارد هر دو سیستم نمائید. مراحل همگام‌سازی داده‌ها به صورت اتومات و مداوم جاری ساختن می گردد و نیازی وجود ندارد برای یک عمل خسته‌کننده، دو توشه برای ورود داده فرصت بگذارید.

 

سیستم‌های ای آر پی، این قابلیت و امکان را تولید می‌نمایند که تا حد قابلیت از داخل شدن داده‌های غلط دوری گردد. با اعتنا به اتوماسیون بودن امور، احتمال آنکه خطاهای انسانی مانند وارد کردن اسم یا این که شماره تلفن خطا صورت دهد، بسیار نادر میباشد. همینطور این سیستم به شما اذن می دهد که هریک از شغل های سازمان را به صورت ظریف ردیابی فرمایید، از جملهً فرایند ارسال جنس به مشتری را در لحاظ بگیرید؛ در حالتی که که یک کدام از اجناس به دست مشتری نرسد، شما می توانید دقیقاً نظارت نمایید که دربین کدام یک از فرآیند خروج از انبار، ارسال به انبار شهر مربوطه، ارسال از انبار به مقصد، این متاع گم گردیده‌است. همینطور شما ریلکس‌خیس میتوانید افرادی را که در گیر خطا یا این که تخطی گردیده‌اند را پیدا نمایید.

 

 

 

تفاوت میان اپلیکیشن ای آر پی و اپ حسابداری

تفاوت اندکی در میان این دو وجود دارااست. قابل انعطاف افزارهای ای آر پی در واقع جامع‌خیس از قابل انعطاف افزارهای حسابداری می باشند. همانطور که گفتیم، این قابل انعطاف افزارها، می توانند علاوه بر مدیر مالی، فرایند ارسال مال، مدیر مشتری (که ولی مدیر تخصصی مشتری بر عهده قابل انعطاف افزارهای سی آر ام میباشد) را جاری ساختن میدهند. به عبارت معمولی‌خیس، قابل انعطاف افزارهای حسابداری، ذیل گروه‌ای آر پی ها محسوب میشوند. هر یک سری هر دو با هم تفاوت‌هایی دارا هستند، ولی سؤال این میباشد که آیا تفاوت آنان آن‌قدر محسوس میباشد که به تمامی کسب و شغل های سفارش کنیم که یک ای آر پی را نصب نمایند؟

 

قابل انعطاف افزارهای حسابداری به صورت سنتی به یک نهاد در اکثر سازمان‌ها تبدیل گردیده‌اند و اکثری از کسب و شغل های کوچک که ولی رویای تعالی شدن را در راز نمی‌پرورانند، معمولاً یک اپلیکیشن حسابداری را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند. البته حقیقت این میباشد که‌این قابل انعطاف افزارها مانند هر چیز سنتی دیگری، تا یک‌سری سال آینده از دربین می روند. خصوصاً این که ای آر پی ها با آنکه نسبتاًً همت مالی مشابهی نسبت به قابل انعطاف افزارهای حسابداری دارا‌هستند، ولی نرخ رویش تجارت را بالا میبرند. براین اساس در‌این وضعیت چرا همچنان بایستی به نرم‌افزار حسابداری خویش بچسبید؟

 

قابل انعطاف افزارهای ای آر پی یک نرم افزار‌ریزی سازمانی با قابلیت و امکان سازش و خصوصیت‌های یک دست را به شما ارائه میدهند که فرآیندهای شمارا معمولی‌خیس می‌نماید. مهمترین مزیت این قابل انعطاف افزارها، امکان اداره کارها مالی و حسابداری میباشد که برای کسب و شغل های کوچک و بلندمرتبه اثر گذار می‌باشند. این قابل انعطاف افزارها، می توانند در فعلا و در آینده، از بیزنس شما به خیر و خوبی پشتیبانی نمایند.

CRM چه میباشد؟

crm مخفف واژه customer relationship management میباشد که در فارسی مساوی آن مدیر رابطه با مشتری میباشد. جذاب میباشد بدانید که تعریف‌و‌تمجید ظریف و جامعی برای این عبارت نیست. در شرایطی که بخواهیم روی هم رفته بگوییم که در crm دقیقا چه اتفاقی میفتد، می بایست بگوییم که در سیستم و یا این که اپ CRM ، دسته کار‌ها، فرآیندها و زیرساخت‌هایی میباشد که در غایت به رابطه با مشتری ختم می‌گردد. عمل‌هایی که در تیم رابطه با مشتری قرار میگیرند، مشتمل بر جذب، بسط و نگهداشت مشتری‌های سیستم میباشد.

 

ممکن میباشد گهگاه اسم اپلیکیشن crm را نیز شنیده باشیم، که کارکردی شبیه تعریف‌و‌تمجید بالا داشته باشد، با این تفاوت که مانند اپلیکیشن‌ای میباشد که به طور کانال به یکدیگر متصل گردیده‌اند و بر روی کامپیوتر انجام میگردند.

 

 

 

سیستم سی آر ام چه کاربردی دارااست؟

در واقع مقصود اساسی سی آر ام در ارگان های کوچک و تعالی ارتقا پول سازی سازمان و کمپانی میباشد. حالا ممکن میباشد بپرسید که چه‌طور یک سیستم رابطه با مشتری می تواند به پول سازی ختم گردد؟ جواب بی آلایش میباشد! در صورتی‌که شما سیستم و عملکری داشته باشید که بتوانید مشتریان فعلی سیستم‌تان را راضی نگه دارید و ارتباطتتان را با آن ها مراقبت نمایید و درنهایت هر آن چه که مشتریان شما به آن نیاز دارا‌هستند را در اختیارشان قرار دهید، مشتری شما در سیستم‌ کاری شما به یاد ماندنی میگردد. حتی در صورتی‌که کسب‌وکارتان به سیرتکامل‌ای باشد که شخص فقط به طور محصور و حتی یک توشه از شما خرید کرده‌با‌شد، (با یک سیستم crm کارآمد) ممکن میباشد مشتری مجدد به سراغ خرید نرود، البته میتواند شما‌را تبلیغ نماید و سبب خواهد شد سایر از شما خرید نمایند.

 

حادثه نقل شده فقط در وقتی شکل میگیرد، که شما بتوانید به خیر با مشتری خویش رابطه گرفته و کاری فرمایید که مشتریتان حس نیکی از خرید و سرویس ها ارائه گردیده، داشته باشد. بنابراین شما میتوانید با پیاده سازی یک سیستم crm خوب در نهاد های کوچک و تعالی، مشتریانتان را نگهداری فرمائید و مطمئن باشید که از آن روش پول سازی کنید.

 

 

 

این فکر را فراموش فرمایید که فروش فرآورده به مشتری، نقطه اتمام عملکرد‌هایتان برای آن شخص میباشد و دیگر کارتان با او مجموع گردیده است.

 

 

 

اکنون برای ایجاد کرد یک سیستم CRM خوب، بایستی خودتان را مکان مشتری بگذارید تا متوجه گردید که پس از یک خرید، چه چیزی میتواند شما‌را راضی نگه دارااست و چه سیستمی می تواند از حیث شما شایسته ترین باشد. درین مراحل مطلقا از ایده ها، نقد ها، پیشنهادها و به صورت کلی برخورد مشتریانتان استعمال فرمایید تا نکات ریز و ایرادات سیستم‌تان را مشاهده کنید و آن را برطرف نمائید. مطمئن باشید این عمل قیمت مجال‌گذاری و صرف انرژی و هزینه را دارااست تا شایسته ترین استراتژی و پروسه را برای رابطه با مشتریانتان پیدا فرمائید.

 

همانگونه که تا اینجا گفته شد، crm یک استراتژی، ایده و پروسه میباشد و از لایه ایده و استراتژی استارت گردیده و به مرحله اعمال میرسد که در واقع اجرای عملیات اتوماسیون یا این که مراحل مدیر رابطه با مشتری در سازمان ‌های کوچک و گرانقدر بوده و قابل انعطاف‌افزاری میباشد که تنظیم می‌گردد تا در دست مشتریان و یا این که کارکنان قرار‌گیرد. امروزه نرم‌افزار های سی آر ام بسیار توسعه یافته گردیده و مرزهای تعاریف خویش را جابجا کرده اند. شاید استراتژی این مضمون‌ در تعامل با مجموع اشخاص حتی در صورتیکه مشتری ما نباشند مطرح میگردد و شاید از نظرات و تجهیزات آن برای رابطه با پرسنل هم استعمال شود.

 

 

 

اشکال متعدد crm

Crm عملیاتی

سی آر ام عملیاتی، عموما مشتمل بر عمل‌های بازاریابی، فروش و همینطور مدیر سرویس ها بعداز فروش می‌گردد. گروهی که مسئول اجرا کار‌های crm عملیاتی می‌باشند، وقتی که مشتری، خودش درخواست پشتیبانی بخشید، دست به فعالیت می‌شوند و اما این صرفا یک نمونه از وظایف این دسته میباشد. درین پروسه داده ها پیشین مشتریان، به یاری تیم سی‌آر‌ام عملیاتی میاید و سازمان ‌های کوچک یا این که بلندمرتبه، برای مدیر این داده ها غایت به کارگیری را از قابل انعطاف‌افزارهای crm می کنند.

 

 

 

Crm تحلیلی

همانگونه که از اسم این نوع “سی آر ام” معلوم میباشد، دراین باره بایستی کار‌ها، رفتارها و کارهایی که مشتریان و یا این که کاربرانی که پتانسیل مشتری شدن دارا‌هستند آیتم محاسبه و بررسی قرار گیرد. بررسی اطلاعات دردسترس مدام به شما یاری می‌نماید که در مسیر صحیح گام بردارید. آنالیز این داده ها مثال حقیقی حاصل و پیشنهادهایی را به شما اکران می‌دهد که هیچ کس قدرتمند به ارائه آن ها وجود ندارد.

 

این داده ها می تواند از بخش های متفاوت سازمان شما بدست آید، از مالامال کردن فرمی در مکان خاصی از وب سایت گرفته، تا بازدید مقاله‌ها یا این که فروش یک متاع خاص. کلیه این داده ها می تواند نظارت و ارزیابی گردد و برای نرم افزار‌های تبلیغی و کمپین های آینده و حتی ارائه پیشنهادهای ویژه برای بعضا تولید ها آیتم استعمال قرار گیرد.

 

 

 

crm تعاملی

crmتعاملی همانگونه که از نامش مشخص و معلوم میباشد، استراتژی و فرآیندیی های برای طریق تعامل نیروی کار، ابزارها و به صورت مجموع سازمان، با فضا خارج میباشد. این گوشه و کنار خارج می تواند دربرگیرنده مشتریان شما و حتی نمایندگان مارک بیزنس شما باشد. در‌این سیستم‌ها تمرکز بر روی بهبود حالت فعالیت و تعامل میباشد.

 

شما از بازخوردها و فیدبک های مشتریان و نمایندگانتان استعمال میکنید تا نیازمندی های سازمان را پیدا فرمایید و درخواست های آنان را بشنوید. برای بدست آوردن این بازخوردها بایستی سیستم خیر و خوبی داشته باشید تا اشخاص بتوانند از طریق های گوناگون از تلفن، نشانی اینترنتی و پیامک گرفته تا هر شیوه دیگری، منظور‌ها و نظرها خویش را به گوش شما برسانند.

 

 

 

crm استراتژیک

سی آر ام استراتژیک در واقع کل فرآیندهایی میباشد که در سیستم خویش تعبیه نموده اید تا هم بتوانید مشتری تازه جذب فرمایید هم یوزرها فعال را به مشتری تبدیل نمایید و هم در طی جاری ساختن فرآیندها آن ها را راضی نگهدارید. در صورتیکه شما سی آر ام استراتژیک خیر و خوبی داشته باشید، نباید نگران خسارت دادن سازمان و یا این که شرکتتان باشید، چراکه مدام مشتریانی دارید که از سرویس ها شما راضی می‌باشند و خرید خواهند کرد.

منبع : bankaval

  • ۰۰/۰۳/۱۸
  • میثم سلیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی